Vaše otázky a náměty na další články a vůbec všechno, co vás zajímá kolem snubních prstenů, pište jako komentáře ke stávajícím článkům.

čtvrtek 7. června 2012

Rychlost bankovních převodů

Co mě dost trápí při internetovém podnikání, je rychlost mezibankovních převodů. Přestože mi někteří zákazníci pošlou okamžitě po platbě výpis z internetového bankovnictví, na peníze pak někdy ještě dlouho čekám. Používám již dlouho mBanku. Důvodem byla původně jen absence poplatků, ale postupně se mi zalíbilo i webové rozhraní a především rychlosti bankovních převodů. Pokud v kteroukoliv denní či noční dobu pošlu peníze dcerám na jejich účet v mBank, mají je k dispozici v následující vteřině na jejich účtu. (aktualizace 2013) Stejné je to při posílání peněz i u Fio banky a asi většiny peněžních ústavů. Ale nefunguje to tak u mezibankovních převodů. Proto používám od června 2012 také Fio banku, která funguje také skvěle.
Důvodem delších prodlev při mezibankovních převodech do jiných finančních ústavů jsou vyšší zúčtovací poplatky hrazené České národní bance po určité noční hodině, které chtějí komerční ústavy pochopitelně minimalizovat. Ovšem k naší škodě. A ke škodě rychlosti mezibankovních převodů. 
Rozhodla jsem se tedy průběžně zpracovávat přehled rychlostí mezibankovních převodů. Pokud mi chcete pomoci, můžeme si vzájemně poslat 1 Kč tam a zpět a přehled doplním o další banky. Stačí poslat zprávu na adresu uvedenou nahoře. V uváděných příkladech je vlevo banka odesílací a čas odeslání, vpravo pak banka příjemce a čas, kdy platba přišla.

Air bank
Tuto banku přidávám nově (duben 2013), protože mě překvapila svou vysokou rychlostí. Platba odeslaná v sobotu před půlnocí dorazila do Fio banky v pondělí dopoledne. A platba odeslaná ve středu v poledne byla hlášena z Fio banky už za hodinu. Kromě poněkud brutální reklamy asi není Air bance z hlediska rychlosti co vytknout.


Česká pošta
Při posílání peněz na účet poštovní poukázkou nepočítejte s připsáním následující den. Dobírky, které téměř každý den posílám, se na mém firemním účtu projevují až za několik dní.
ČP, středa 16:00 - mBank, pátek 9:10

Česká spořitelna
Například Česká spořitelna se na platbu na jiný účet, kterou zadáte po 20:00, dívá, jakobyste ji odeslali až následující den. Takže proto platba uskutečněná dnes ve 22:00 přijde až pozítří. Platby, které ve spořitelně zadáte sami internetovým bankovnictvím s rezervou před osmou večer, přijdou následující den. Ovšem platba papírovým příkazem na pobočce se nějak o den natáhla. Nicméně s internetovým bankovnictvím není problém. 
Česká spořitelna, středa 22:00 - mBank, pátek 9:15
Česká spořitelna, pondělí 13:50 - mBank, úterý 9:14
Česká spořitelna, pondělí 11:00 - mBank, středa 9:10
Česká spořitelna, pondělí 13:00 - mBank, úterý 9:10

ČSOB (+ Poštovní spořitelna)
ČSOB uvádí, že zúčtovací uzávěrka je denně v 18 hodin. Platby odeslané do 18. hodiny by na účet v jiné bance měly být připsány hned druhý den. Pak už se na platbu dívají, jako by jste ji zadali až následující den. Ovšem moje zkušenosti tomu až tak zcela nenasvědčují. Platby internetovým bankovnictvím zadané i v dopoledních hodinách se na mém účtu objevují až třetí den. Možná má ČSOB pro své klienty jiné výhody, ale co se týká rychlosti mezibankovních převodů, míří můj paleček rozhodně k zemi a mít tam účet, tak už ho tam vlastně ani nemám. Výhodou pro klienty je ale především množství přepážek díky Poštovní spořitelně a větší jistota díky mohutnosti finančního ústavu. 
ČSOB, středa 16:20 - mBank, pátek 9:15
ČSOB, pondělí 11:56 - mBank, středa 9:00
ČSOB, středa 19:20 - mBank, pátek 9:00
ČSOB, středa 20:40 - Fio banka, úterý 8:00 (čtvrtek a pátek byl svátek, ale na e-bankovnictví...)

Fio banka
Údajně je zde rychlejší příjem plateb z jiných bank, takže budu provádět testování a průběžně o něm informovat. (Aktualizace 2013: JE rychlá) Moje úvodní zkušenost s Fio bankou popisuji v článku Fio banka
Okamžitě se v e-bankovnictví projeví vklad na pobočce.
mBank, úterý 22:30 - Fio banka, středa 8:42
mBank, pátek 14:14 - Fio banka, pondělí 8:33 (o víkendu počítače bank asi odpočívají...)
mBank, neděle 17:50 - Fio banka, pondělí 9:21

GE Money Bank
Zatím není zkušeností víc, ale s touto bankou nemají lidé špatné zkušenosti, takže uvidíme. K této bance mohu aktuálně dodat, že ačkoli snad všechny banky hýří nabídkami bleskových úvěrů, z dvacítky oslovených bank byla jediná, kdo to asi myslel vážně. V okamžiku, kdy jsem úvěr rychle potřebovala, na brněnské pobočce mi jej poskytli. Jinde jsem nesplňovala tamnější tabulkové předpoklady. Dokonce ani u bank, u nichž mám vedený účet, mi vstříc nevyšli.
GE, čtvrtek 8:50 - mBank, pátek 9:00
GE, pátek 8:04 - mBank, pondělí 9:14


Komerční banka

Komerční banka, co se týká rychlosti mezibankovních převodů při internetovém bankovnictví, je bez problémů. Stejně tak odesílání plateb pomocí telefonního operátora. Špatnou zkušenost mám ale s vkládáním peněz na účet. Hotovost jsem v pátek vložila na svůj účet na pobočce, ale příkaz mi ještě příští středu neprošel pro nedostatek prostředků na účtě. Peníze se na kontě objevily až ve čtvrtek. To byl můj důvod ke zrušení účtu v KB. Mimochodem, pokud budete chtít zrušit svůj běžný účet, doporučuji předem odeslat zbývající finanční prostředky. Jinak se k nim minimálně měsíc nedostanete. 
Komerční banka, středa 18:40 - mBank, čtvrtek 9:10
Komerční banka, pondělí 18:50 - mBank, úterý 9:18
Komerční banka, pondělí 20:50 - mBank, středa 9:04
Komerční banka, středa 14:16 - Fio banka, pondělí 8:02 (čtvrtek a pátek byly státní svátky)

mBank

Překvapením je pro mě tedy "moje" mBanka, která peníze odešle i v půl jedenácté večer. (aktualizace) Z firemního i ze soukromého účtu jsou mezibankovní převody zcela zdarma. Nevýhodou je ovšem absence poboček. 
mBank očividně příchozí platby z jiných bank připisuje po deváté hodině ranní, kdežto třeba Fio banka je v tomto ohledu rychlejší a proto také ji od roku 2013 ji používám jako hlavní firemní účet.
mBank kdykoliv - mBank ihned :-)
mBank, úterý 22:30 - Fio banka, středa 8:42
mBank, pátek 14:14 - Fio banka, pondělí 8:33
mBank, neděle 17:50 - Fio banka, pondělí 9:21
 
Některé údaje v článku byly postupně aktualizovány, naposled 15.4.2013.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jakýkoli spam je nemilosrdně mazán. Byť by byl sebemazanější.

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.