Vaše otázky a náměty na další články a vůbec všechno, co vás zajímá kolem snubních prstenů, pište jako komentáře ke stávajícím článkům.

čtvrtek 19. července 2012

Maximální cena

Někdo se na to bude dívat jako na moji hloupost, někteří zlatníci nejspíš (opět) zezelenají vzteky, ale nemůžu si pomoct. Pokud dostanu z výroby hotové snubní prstýnky za cenu výrazně nižší, než vyplývá z původních údajů výrobce, snížím zákazníkovi konečnou fakturovanou cenu. Vím, že takto zrovna snadno nezbohatnu, ale mám díky tomu pořád dobré spaní. Nechci být zlatokopem, přestože dodávám zlato. Kdybych to takto nedělala, cítila bych se, když už ne přímo jako zloděj, tak minimálně jako podvodník v rukavičkách. 

V minulosti jsem takto pouze sbírala objednávky, aniž bych zboží sama přímo dodávala, ale pokud je mi známo, nikdy k podobnému snížení fakturované ceny ve prospěch zákazníka nedošlo. Přestože nyní již vím, že u některých snubních prstenů může být výrobcem účtovaná cena až o 15 % nižší, než je cena výrobcem pro danou velikost udávaná. Byl to také jeden z důvodů, proč jsem ve zlatnickém oboru začala podnikat samostatně a ne již pouze zprostředkovaně. I když těch důvodů bylo samozřejmě víc. 

Vymyslela jsem si tedy status maximální ceny, abych si mohla nadále připadat jen jako poctivá, ne už jenom hloupá.

Jak to probíhá v praxi? Zákazník požádá o kalkulaci prstenů a já mu ji vypočítám stejně, jako dříve. Pak, až jsou snubáčky vyrobeny, dostanu hotové svatební prstýnky z výroby. Porovnám cenu, kterou výrobce pro danou velikost deklaroval s cenou skutečnou. Pokud je nákupní cena nižší, než cena předpokládaná, snížím zákazníkovi konečnou cenu ve fakturaci. Zákazníkovi pak přijdou prsteny s nižší dobírkou. Problém není ani v případě, že si zákazník předem zaplatí 100 % ceny zboží. Jednoduše mu přeplatek vrátím na účet.

Jsem hloupá? Možná. Zato mám čisté svědomí a mohu se navíc utěšovat nadějí, že mi spokojení zákazníci udělají dobrou reklamu. Jsem naivní? Možná.

Odkazy k tématu:
Zaráží vás rozdíly v ceně stejného zlatého šperku v různých obchodech? Čtěte Snubní prsteny levně
Poté Jak si zajistit nízkou cenu
A též další články na téma Snubní prsteny

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jakýkoli spam je nemilosrdně mazán. Byť by byl sebemazanější.

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.